kedd, február 13, 2007

Próbáltam magam nyugtatni. Minden kezdet nehéz, satöbbi.
Nem nagyon hittem már saját magamnak sem.
A munka nem nehéz. Legalábbis nem lenne az, ha egy kicsit is érdekelné valamelyik vezetőt.
Nem érdekli, sőt, mintha direkt úgy kreálnának egy kiemelkedően nehéz munkakört a hajón, csak úgy elrettentésképen. Ez az "asszisztens pincér" munkakör.
Sokszor eszembe jutott amit még otthon mondtam mindenkinek.
"A legjobb pozíciót kaptam, innen már csak egy ugrás és főpincér leszek. Majd meglátjátok!"
Igen.
Nem.
Nem vagyok egy elveszett srác, de nagyon nagyon oda kellett figyelnem, hogy kompletten el ne vérezzek.
Kapsz 20 vendéget. Meg kb 2-3 pincért. Az asztalok fel vannak terítve. De ennyi.
Elvileg kéne legyen kávéscsészéknek, vízeskancsóknak, extra poharakank, kávés és teás kannáknak, tálcáknak, vajtartóknak, stb.
Elvileg.
Ellopják.
Egy kicsit sírsz, amikor nem tudod kiszolgálni a vendégeidet rendesen (amit ugye a pénzed bán), aztán te is elkezdesz lopni.
Azon lehet lemérni, hogy milyen alkalmazkodó vagy, hogy milyen hamar kezded a lopást.
Egy idő után már csak fejleszted es fejleszted napról napra, majd egyszercsak azt veszed észre, hogy mindenféle lelkiismeretfurdalás nélkül, fapofával akár már saját magadat is meglopnád.
Van egy fegyelmi rendszer a hajón ami próbálja az embereket kordában tartani. Warning-okat kapsz ha valami hülyeséget csinálsz. Három után haza.
Én az elsőt a következőkért kaptam.
Dél. Épp végeztem a reggeli műszakommal. Azonnal ki kéne rohannom valamegyik beach-re bárhol is vagyunk. Kb 3 és fél, 4 órát tudnék napozni.
Az étteremben "tevékenykedem".
Szisztematikusan lopkodok mindent mindenkitől. Ezen a napon főleg minnél több kávéscsésze beszerzése volt a fő cél.
Sikerült is kb 15-öt szereznem amiket elkezdtem belepakolni a szárazszemétnek rendszeresített konténerbe, majd a szervizasztalom legmélyére rejteni.
Már majdnem elkészültem amikor egy főpincér lépett hozzám és a fölöttem lévő galériára mutattott. Az étteremvezető állt ott. A főfőnök. Végignézte az egész procedúrát. Warning.
Nem nagyon védtem magam. Nem is nagyon lettem volna képes rá. Az angolom még mindig nem nagyon működött.
Elárultam nekik, hogy nem magamtól találtam ki ezt az eljárást. Mindenki ezt csinálja.
Tudták jól.
Folyt.köv.

Nincsenek megjegyzések: